sobota, 2 listopada 2013

Mus dla gościa



Czasem może się zdarzyć, że odwiedzi Was ktoś, kto doskonale zna się na gotowaniu i wtedy pojawia się problem, czym taka osobę ugościć. Mnie też to się zdarzyło. Niedawno miała mnie odwiedzić osoba, która nie tylko świetnie gotuje, ale nawet ostatnio ocenia osoby, które profesjonalnie zajmują się gotowaniem.
Było dużo kombinowania. Zwyciężyła opcja klasyczna. Wybrałam znane potrawy kuchni francuskiej  - łosoś smażony z jednej strony, do tego zupa krem z dyni.

Najwięcej frajdy dostarczył mus czekoladowy - mousse au chocolat. To typowy francuski deser, na pozór prosty, ale w sumie wyrafinowany. Dość łatwy do wykonania. Potrzebujemy jajek, gorzkiej czekolady, cukru, można tez użyć bitej śmietany i jakichś pomarańczowych dodatków soku lub alkoholu o tym smaku.


 Rozpuścić czekoladę z odrobina masła:
dodać bita śmietanę
wymieszać z przestudzoną czekoladą
  delikatnie wmieszać pianę
Przelać do kokilek, schłodzić i gotowe:

 tutaj przepis, z którego korzystałam
 pochodzi z tej książki
 kolejny ciekawy przepis:
 Z jednej z pierwszych na polskim rynku książek o kuchni francuskiej
jednak najlepszy przepis jest ten, bo nie zawiera bitej śmietany
 można go znaleźć w książce po znamiennym tytułem:

2 komentarze: